У Висновках специфіка музичного виконавства як практики актуального інтонування узагальнюється у наступних положеннях: 1. Музичне виконавство як особлива творча практика є певним способом фіксації, відтворення та розвитку музичного досвіду людства. Акт закріплення (фіксації) відбувається у процесі формування художнього канону. Під його регулюванням здійснюється відтворення накопиченого досвіду шляхом музичного інтонування. Розвиток і збагачення існуючого музичного досвіду стає можливим в його актуалізації. 2. У контексті музично-виконавської практики виконавець концентрує досвід сьогодення і пропонує слухачам його художнє осмислення, провокуючи питання про майбутнє. 3. У процесі історичного розвитку визначилися романтичний, історичний, неокласичний, автентичний способи актуалізації нотного тексту як основні. Діалогічні за своєю сутністю, вони сформувалися при виконанні музики минулого, дозволяючи так чи інакше реагувати на часову дистанцію між композитором та виконавцем. У виконанні відома музика минулого розмикається «вперед-себе» і постає як «спогад про майбутнє», збагачуючись подальшим досвідом музичного мистецтва. Актуалізувати відомий текст – значить здійснити ревізію його адаптації до попередніх стереотипів культури і повернути йому конкретність унікального акту творення. У виконанні «нової музики» художнє рішення виникає внаслідок визначення генетичної обумовленості невідомого слухачам нотного тексту. 4. Природа «актуалізації буття» в музиці пов’язана зі звуковою формою її реалізації, яка не може вважатися вторинною відносно будь-чого. Фактично виконавська діяльність полягає у перетворенні письмового дискурсу (нотного тексту) в усний і є практикою актуального інтонування. Актуальне інтонування спирається на індивідуальний «досвід споглядання» (Г. Гессе) і підпорядковується активній слуховій діяльності. Цілеспрямована робота слуху, постійний контроль за звучанням проявляється у музичному виконавстві через усвідомлення вокальної напруженості у поєднанні звуків. Мелодичні та гармонічні інтервали «заповнюються» інтенціональністю, яка обумовлена внутрішнім світом виконавця, силою його бажання висловитися і бути зрозумілим для цієї конкретної публіки. 5. Аналіз конкретних подій міжнародного фестивалю класичної музики «Харківські асамблеї» та висвітлення їх у засобах масової інформації довів, що виконавець може активно сприяти виникненню зацікавленої аудиторії, яка здатна брати участь у запропонованому учасниками й організаторами фестивалю діалозі, породжувати нові дискурси в культурі. Актуалізація музичної класики в контексті розвитку культури незалежної України дає можливість відчути зв’язок сучасності з минулим, реалізувати у виконавській практиці уявлення про художній канон світового музичного мистецтва крізь призму творчості основних його носіїв. |